Nieuwe artikelen

Traditionele triple play pakketten steeds minder in trek

Traditionele triple play pakketten steeds minder in trek

Bij de Nederlandse consument zijn de traditionele triple play pakketten steeds minder in trek. De behoefte aan alles in 1 pakketten van internet, telefonie en t.v. de zogenaamde triple play pakketten is onder de laatste drie jaar bij de Nederlandse consument aanzienlijk gedaald. In 2017 gaf ruim 35% van alle Nederlanders nog aan dat ze het van belang vonden dat hun internetprovider een alles in 1 pakket aanbood. Dit slonk naar 26% in het volgende jaar. Dit was de conclusie van onderzoek uitgevoerd door Telecompaper openbaar gemaakt in het Consumer Insights Panel.

 

De daling heeft plaatsgevonden omdat veel Nederlanders een mindere behoefte hebben aan het behouden van een vaste telefoonlijn welke deel uitmaakt van de triple play pakketten. Ook in de marktcijfers is deze dalende lijn zichtbaar. Tussen 2018 en 2019 zijn het aantal huishoudens met een alles in 1 pakket gedaald met ruim 250.000 pakketten naar 2,9 miljoen huishoudens. Het recent verschenen onderzoek van Telecompaper over Q1 2019 het Dutch Multiplay Market rapport onderschrijft dit.

 

Belangrijker dan de prijs blijkt een betrouwbare internetverbinding. De meeste waarde geven de Nederlandse consumenten aan de betrouwbaarheid van de verbinding maar prijs speelt natuurlijk voor velen nog wel een doorslaggevende rol. Wil je zelf goedkoop internet kijk dan op Overstappen.nl, hier kun je gemakkelijk je internet vergelijken. Zo geeft 57% van de Nederlanders aan dat dit voor hen het meest van belang is in de keuze te blijven bij hun provider of om een overstap te maken naar een andere provider. Op de tweede plaats staat de prijs respectievelijk 51% en interactieve t.v. staat op de derde plaats met respectievelijk 33%.

 

Er is grote waardering voor tv-apps voor de tablet en smartphone, er is een stijging in behoefte onder de Nederlandse consument aan deze apps voor tablets en smartphones waardoor men overal t.v. kan kijken stelt Telecompaper. Deze stijging is 4% over de periode 2017 tot 2019. Daarnaast steeg ook de behoefte aan sneller internet. 19% ten opzichte van 13% in voorgaande jaren gaf aan een internetsnelheid van meer dan 500Mbps te willen. Steeds minder van belang blijkt ook de beschikbaarheid van Wi-Fi spots (openbaar). Was het belang nog onderschreven door 12% in 2017 in 2019 daalde dit tot slechts 9%. De steeds minder grote behoefte aan openbare Wi-Fi spots hangt naar alle waarschijnlijkheid samen met het feit dat steeds meer consumenten in Nederland een databundel in hun mobile abonnement hebben. Linkbuilding uitbesteden Start Marketing

 

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Grotemarktberaad.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Van bank tot badkamer: zo plan je een geslaagd winkelbezoek

Een dagje woonwinkelen klinkt gezellig, maar loopt vaak uit op keuzestress. Je stapt binnen voor een bank, maar eindigt met twijfels over kleuren, maten en stijlen. Zonder plan wordt het lastig om overzicht te houden. Je loopt doelloos van showroom naar showroom, terwijl de tijd tikt en de vermoeidheid toeslaat. Toch hoeft het niet zo te gaan. Een goede voorbereiding helpt je om gerichter te kijken, betere keuzes te maken en frustratie te voorkomen. Denk aan het verschil tussen gericht shoppen of lukraak rondsnuffelen. Wie vooraf nadenkt over wat hij zoekt, bespaart niet alleen tijd, maar houdt ook ruimte over voor inspiratie. Je bepaalt zelf de regie. Dat geeft rust. Een geslaagd winkelbezoek begint dus niet pas in de eerste winkel, maar al thuis aan de keukentafel Bepaal vooraf wat je écht nodig hebt Voor je op pad gaat, is het slim om stil te staan bij wat je mist

Gepubliceerd door Grotemarkt beraad.nl