digitale werkplaats google nijmegen ( Antwerpen) Wanneer u de creatie van een website of webservice bij een bureau bestelt, is de verleiding groot om de creatie van content voor het laatst te laten, als in ieder geval het ontwerp, en idealiter het hele product, klaar is. Het ziet er logisch uit: als het ontwerp en de hele site klaar is, zal duidelijk zijn hoeveel en welke content er nodig is. In feite helpt de juiste aanpak je om meteen de juiste inhoud te ontwikkelen. En tegelijkertijd bespaart het u problemen tijdens de ontwikkeling. We zullen u vertellen hoe u de voorbereiding van inhoud niet kunt uitstellen, waarom het belangrijk is om dit meteen te doen, en ook over de risico’s die gepaard gaan met het ontwikkelen van een webproduct zonder inhoud. Waarom de aannemer meteen om inhoud vraagt In de ontwerp- en ontwerpfase is het de taak van specialisten om het uiterlijk van de toekomstige site of service te ontwerpen, rekening houdend met de locatie van alle functionele elementen zoals knoppen, formulieren, tekstblokken, afbeeldingen en hun hiërarchie. Opnieuw: In dit stadium leggen ontwerpers de hiërarchie en interpositie van inhoud vast, rekening houdend met de taak van het webproduct en de behoeften van gebruikers. Zonder de inhoud zelf is dit problematisch. Het blijkt dat, ongeacht welke site u bestelt, de inhoud al vóór de ontwerpfase nodig zal zijn. Of het nu gaat om een online winkel, webservice, zakelijke of promotionele website. Als de inhoud niet klaar is voor de ontwerp- en ontwerpfase, ontstaan er risico’s op het project:
Het is eigenlijk oké als de inhoudsvoorbereiding voor de klant moeilijk is. Dit hoef je immers niet elke dag te doen: een webproduct bestellen en content maken. Uit onze ervaring hebben we drie moeilijkheden opgemerkt waarmee klanten worden geconfronteerd bij het voorbereiden van inhoud:
Idealiter wordt de inhoud ontwikkeld door hetzelfde bureau dat het ontwerp ontwikkelt. Vervolgens wordt de site in één stijl ontworpen en onderhevig aan één enkele taak, die in de analysefase werd gedefinieerd. Bij het bestellen van inhoud heeft de klant het volgende nodig: Bespreek de tonaliteit van het materiaal en de belangrijke punten waarover voor elk onderdeel van de site moet worden geschreven. Overdracht van informatie over het bedrijf dat al bestaat: op de oude website, in sociale netwerken, publicaties, reclamemateriaal. Organiseer uw medewerkers voor opnames: informeer hen over de afgesproken dag en tijd zodat ze kunnen afstemmen en voorbereiden. Leg indien nodig contacten of maak een afspraak met medewerkers die meer in detail kunnen vertellen over het werk van het bedrijf, haar producten, diensten of werkterreinen. Laten we alle stadia van het maken van inhoud samenvatten: Analyseer welke taken het bedrijf via de site moet oplossen, wat gebruikers willen, hoe concurrenten deze taken oplossen. Bepaal de algemene structuur van de site: welke secties zijn nodig, welke functie vervult elke sectie. Beschrijf voor elk onderdeel wat er in de tekst wordt besproken en welke afbeeldingen nodig zijn. Bepaal welke van de secties uniek zijn in termen van inhoudsstructuur en welke kunnen worden teruggebracht tot een sjabloon. Rangschik unieke pagina’s op belangrijkheid. Bepaal voor sjabloonpagina’s de structuur: welke informatie komt er precies op deze pagina. Bereid inhoud voor op unieke pagina’s. Deze fasen zijn geschikt voor een situatie waarin u besluit om volledig zelfstandig materiaal voor een toekomstig webproduct voor te bereiden, of u zelf het werk van een freelance copywriter coördineert. Als u contentontwikkeling naar een bureau stuurt, hoeft u alleen maar deel te nemen om het eens te worden over de resultaten van elke fase.
https://www.webdeveloper.today/2022/12/the-time-of-stock-images-is-over.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html |