Nieuwe artikelen

Een eigen horecazaak, hoe begin je?

Is het altijd al een droom geweest om een eigen horecazaak te beginnen? Een horecazaak is natuurlijk een breed begrip. Je kunt een eigen café, club, restaurant of bistro beginnen. Daarom is het belangrijk om duidelijk te maken wie je bent, wat voor soort horecazaak je hebt en waarvoor mensen naar jou moeten komen. Naast dat is het belangrijk om een goed ordersysteem te hebben in combinatie met goed of ervaren personeel. Als laatste is het een ‘must’ om je boekhouding in de horeca te laten uitvoeren door Doomen & Quist.

Wat je ook doet, doe het vers

Zorg voor een verse menukaart in het restaurant, de concurrentie is namelijk erg aanwezig en op de hoogte van de laatste trends. Probeer uniek te zijn, ook al is dat waarschijnlijk erg lastig. In Breda alleen al waren in 2020 558 horecazaken gevestigd. Dat nummer zal door COVID-19 iets gedaald zijn maar nu we de crisis achter ons laten zal het aantal horecazaken alleen maar stijgen. Dus ben uniek, en durf jezelf te zijn. Ben jij een groot voorstander van vegetarisch of veganistisch eten? Neem een risico en zet een volledig veganistisch restaurant op de kaart die enkel met lokale, verse producten koken!

Wordt heel goed in één ding

De gemiddelde Nederlandse consument is een beetje uitgekeken op bedrijven die redelijk goed zijn in heel veel, we zijn op zoek naar specifieke kennis en bedrijven die ergens in uitblinken. Het is ons doel om zo’n bedrijf te worden, gebruik hiervoor ook je eigen interesses. Ben je een groot fan van barbeque? Begin dan een eigen barbeque restaurant en geen enkele dag zal aanvoelen als werken.

De locatie maakt geen verschil

Je hoeft niet midden in het centrum een veel te duur pand te huren om succesvol te zijn. Wanneer je bekend raakt om hetgeen waar jij goed in bent komen mensen je vanzelf opzoeken, ook wanneer jij net iets buiten het centrum werkzaam bent en minder huur betaald.

Zorg voor een overzichtelijke administratie

Met name in de horeca kan de administratie snel een hele opgave zijn, je hebt te maken met vast en flexibel personeel, verschillende soorten btw tarieven en een tal aan producten die je dagelijks in- en verkoopt. Ben jij niet goed in het op orde houden van je administratie, aarzel dan niet om je administratie uit te besteden.

 

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Grotemarktberaad.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Jouw droomhuis bouwen in Twente met Scholte op Reimer

Droom je van een eigen huis in Twente? Bij Scholte op Reimer begrijpen we hoe belangrijk dit voor je is. Het bouwen van een huis is een spannende reis en het begint met de juiste partner. Wij hebben meer dan 60 jaar ervaring in de bouwsector en hebben tal van prachtige woningen gerealiseerd. Waarom kiezen voor Scholte op Reimer? Huis bouwen in Twente is meer dan alleen het neerzetten van muren en een dak. Het is een proces dat zorg, aandacht en expertise vereist. Scholte op Reimer levert vakmanschap en zorgt ervoor dat jouw wensen centraal staan. We begrijpen dat elk project uniek is en bieden op maat gemaakte oplossingen. De voordelen van samenwerken met ons Deskundigheid en ervaring Ons team bestaat uit ervaren vakmensen die weten wat er nodig is voor een succesvol bouwproject. We werken met jou samen vanaf het begin tot de oplevering van je woning. Uitstekende

Gepubliceerd door Grotemarkt beraad.nl